сряда, 14 август 2024 г.

Горещо пушени телешки гърди или Beef Brisket на нов български

 


Продукти:

Телешки гърди, в случая 2,5 кг Brisket от Black Angus с качество Prime, закупен от един от най-големите снабдители на ресторанти в Германия

Любима смес от подправки за грил или Руб за по-вътрешните

Хикори за опушване и това е.

 


 

Начин на приготвяне:

Всъщност нищо сложно. Отстраняваме с най-острия нож ципите и излишната мазнина така, че да остане от нея само около половин сантиметър.

Натриваме подправките в мръвката и я оставяме да почива от 2 до 24 часа на хладно. Преди печенето трябва отново да се темперира.

 



 

После опушваме на 110°-120°С за неопределено време до една вътрешна температуа от 92°-95°С, като при достигнати 70°-75° го увиваме във фолио или хартия за фурна.

 

 

При мен целият процес ми отне малко повече от 10 часа със Smokenator. Това е разширение за Weber-Gril, което му позволява да поддържа ниска температура и почти го превръща в Smoker.

Тук вече съм го педставял:  https://www.facebook.com/share/p/BksN1oJr14H6UETh/

 


 

След като го извадим от грила го остаяме още поне 30 минути да се отпусне завит в хартия.

 Общо взето това е.

Направено по всички правила на интернетното готварско изкуство и въпреки това останах разочарован.

Първо, получи ми се не така нежно и сочно, както yotube-майсторите ми го показват. Вярно, като го разрязах и натиснах потече от разреза сокче, но само докато го сервирах фазерите на самото месо вече бяха сухи. Чак на другия ден се поотпускат, но с един сочен стек нямат абсолютно нищо общо. Просто си плаче за сос месото.

Второ, но не на последно място е огромната загуба на маса. Само като парирах месото изгубих към 450 г на мазнина, а след печенето се оказа с чисто тегло от само 1,2 кг. 

Това означава, че тази и без това не съвсем евтина мръвка накрая ми е струвала двойно.

Вярно, на вкус не беше зле, но просто не отговаряше вече на цената.

ОК, щях да забравя. Да ви е сладко и наздраве!


1 коментар: