вторник, 13 септември 2011 г.

Гратинирана пъстърва с хрянов сос



Продукти:

2 пъстърви

сол и черен пипер

30г краве масло

400г прясна сметана

2 жълтъка

3-4 с.л. прясно настърган хрян или от бурканче

фино настъргана кора от един лимон

1 с.л. ситно нарязан копър

2 с.л. натрошен сух бял хляб






Начин на приготвяне?

Поръсваме рибките със сол и черен пипер, и ги слагаме да полегнат, всяка в своята собствена омаслена форма за печене.


Разбиваме жълтъците със сметаната, прибавяме хряна, настърганата кора от лимон и освежаваме всичко с копър.

Овкусяваме после с мъничко сол и заливаме с това фино сосче нетърпеливата вече пъстърва.

Поръсваме с трошичките хляб, а накрая с масло на едри снежинки.


Сега остава само да сме се сетили навреме да подгреем фурната на 200°С .

Бутаме рибката вътре, а след около 15-20 минути я вадим и декламираме гордо изпъчени "Елате ни вижте!" от Иван Вазов.








Доказателство за невярващите:







Ами да, пак ще се прави.

Да ви е сладко!





PS.
Ще се получи многократно по-вкусно, ако рибките са
изтеглени собственоръчно с въдица. А, ако има и една половинка до теб да ги вади въодушевено с кепчето, се превръща в Незабравимият улов.


Наслука!

Гратинирана пастърва с хрянов сос

10 коментара:

  1. Драго, няма начин рибката да е нетърпелива в очакване на сосчето :)
    И аз съм нетърпелива да я опитам!
    Е, със сигурност няма да съм я хванала на въдицата!!!!
    Поздрави и хубав ден, изпълнен с много настроение!

    ОтговорИзтриване
  2. Точно този ден ти го пожелавам и на теб Дани! :)

    Опитай с някакво по-сочно филинце за да не се бориш с кости.

    Поздрави и от мене! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Тази пъстърва изглежда просто размазващо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Ilio!
    Риба се снима наистина трудно вкусно така, че мнението ти особено ме зарадва.
    Един приятен ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  5. И аз да намина да премлясна тук!
    Чудесна е!
    Само тая работа с въдицата няма как да се случи, а и къде да търсим гьол с пъстърва? ;-)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Пу аз да съм с кепчето! Страхотна риба, Драго!И последната снимка наистина е неоспоримо доказателство!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря Мъхче! Сигурен съм, че ще решите проблема и без гьолове даже. :)

    ОтговорИзтриване
  8. Невероятно лесно, красиво и вкусно ястие, Драго! Благодаря ти за насладата! Сърдечни оздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Каква приятна изненада! :)
    Поздрави и за теб Ева! :)

    ОтговорИзтриване