петък, 30 август 2013 г.

Палачинки с пушена сьомга и портокалов дип

,



Продукти за около 5-6 палачинки:

За дипа:

100 г шманд или квасена сметана
50 г майонеза
2 с.л. портокалов сок
по една щипка сол, черен пипер и захар
настърганата кора на половин портокал

За палачинките:

1 яйце
1 чаша прясно мляко
1 чаша брашно
по една щипка сол и захар
краве масло за пърженето

Освен това:

5-6 листа зелена маруля
5-6 прозрачни шайби пушена сьомга








Начин на приготвяне:

Ами не смятам да ви уча как се правят палачинки, но за всеки случай написах продуктите по-горе. Тези са поне многократно изпитани, а и количествата лесно се помнят, но, ако не слушате ще се видя принуден да ви разкажа дори как се забъркват и се подмятат нагоре. Оставям на това място една отворена скоба за още евентуални въпроси и продължавам с пълнежа нататък, който е забележете особено сложен!

Разбъркваме заедно всички продукти за дипа и доовкусяваме, ако ни се стори случайно, че се е получило не съвсем така пикантно както сме си мечтали.
Разливаме сосчето върху първата палачинка така, че да остане по около 1 сантиметър свободен по края. Лепваме отгоре едино листо свежа маруля, покриваме всичко с една шайба пушена сьомга и навиваме на руло накрая така, както винаги сме знаели, че се прави. 

Това е.

Опитваме първата и , ако наистина ни хареса повтаряме фокуса поне още 5 пъти за да си оползотворим напълно продуктите.

Да ви е сладко!








10 коментара:

  1. Е, това винаги ме е радвало да го чуя. Дано съм го и заслужил. :)
    Мерси Мими!

    ОтговорИзтриване
  2. Е, честно да си призная не бях опитвала до сега палачинки с рибен пълнеж, но ми хареса още на пръв поглед, а пък рецептата ме грабна светкавично. Прелест просто! :)
    Ех, Драго, иска ми се да имаш ресторант, ама да ми е наблизо, че всеки ден да се отбивам за закуска, обяд или вечеря! Дори за по едно кафе и някоя нова идея. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ах, ти си пълна с идеи, но защо пък да не го и направя? Тъкмо ще има и кой да помага. ;)
    А рецептичката стана така наистина фина, но, ако искаш опитай я класическа и ги напълни със сметанов хрян, копър и малко лимонче. Освен варено яйце няма нищо друго, което да пасва повече с пушена сьомга.
    Мерси Ирма! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Това ми прилича на любов от пръв поглед!
    И толкова апетитно си го щракнал :)
    Страхотно е, Драго!
    Поздрави, градско!

    ОтговорИзтриване
  5. Нали? Хайде, опитай и се влюбвай по-бързо преди някой преди теб да го е глътнал. :)
    Един малък тип само:
    Дипчето е хубаво да се направи преди това и да се остави да се стегне в хладилника. При мен разви на другият ден много по ярък вкус.
    Благодаря Дани! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Браво на теб!Какви чудесии сало има тук!Красиви и вкусни!Май много съм изпуснала за 1 месец.Напълниха ми се очите с вкус и красота.

    ОтговорИзтриване
  7. Драго привет!
    Тез палачинки много им се радвам ;-) И искам да ги спретна. Я кажи в какъв размер тиган ги печещ долу-горе, да се ориентирам колко да направя, че ще са за гости :-) Дали по-големи и да ги резна на по две или по-малки и да ги оставя цели? Все пак мисля трябва да са съобразени и с големината на шайбите сьомга и с листата маруля...
    Дай съвет, плс!
    Мерси много ;-)

    ОтговорИзтриване
  8. Привет Еми,
    Веднага го премерих. :)
    Тиганчето ми за палачинки е 20 см долу в основата и това си е съвсем нормална големина за такива. Една би стигнала напълно за предястие на нормално гладен, но ако се страхуваш някой да не преяде, то наражи ги тогава на половина. Така дори по-деликатно изглежда и всеки може да хапне дори една и половина.
    За пълнежа наистина няма за какво да се притесняваш. Слагаш си такива шайбички рибка и листа маруля каквито имаш в момента. Ако са големи ще ги отрежеш, а ако са малки ще добавиш пак от изрезките.
    Не забравяй само портокалчето. Наистина пасва.
    Радвам се , че надникваш тук и дано ти помогнах. До скоро! :)

    ОтговорИзтриване