събота, 4 август 2012 г.

Сладкиш от сливи с грис и рикота

.




Продукти:

1 кг сини сливи
4 яйца
100 г захар
250 г фина извара или може да опитате и с кисело мляко
150 г рикота
30 г грис
3 с.л. бадемов ликьор
щипка сол

пудра захар за поръсване
мазнина и грис за формата







Начин на приготвяне:

Приготвянето на сладкишчето е много лесно и бързо , но все пак, ако се мотае случайно наблизо някой без много работа то го зарадвайте с новината, че му е позволено да измие добре сливите, да ги подсуши старателно, да ги изчисти всичките от костилките, да ги нареже на половина и при това да се усмихва даже щастливо. И така, прескачамe на това място тази пипкава работа и продължавамe нататък с по-квалифицирани занимания.

 Бием поне 5 минути жълтъците заедно със захарта докато заприличат на кремче-гладко и светло. Прибаваме след това изварата, рикота, грис и ликьора и после пак бъркаме с миксера докато запуши.

Превръщаме по същия начин белтъците с една щипка сол на бял сняг или пък който иска на пухкави купести облаци. Смесваме ги предпазливо с първата маса така, че да останат в сместа големи бели парченца и изливаме накрая всичко това във формата ни за печене.

Поставяме отгоре след това плодовете и печем около 45 минути при 170°С, като го бучкаме за по-сигурно от време на време с клечката.

Ами това е.
На печелившите да им е вкусно!





14 коментара:

  1. Драго, обичам сладкиши със сини сливи!
    Твоят, както винаги е толкова апетитен!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубава идейка...май ще пробвам версията с млякото, обаче пък и с рикота ми е любопитно как се е получило...май ще пробвам и двата варианта, защото се заринахме от сливи на вилата, а аз не правя компоти и сладка (-:

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря Дани!
    Наистина се получи много леко и вкусно.
    Поздрави някой гларус от мене! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей Диди,
    Предложих киселото мляко, защото не съм сигурен дали в България има вече фина извара. Ако все още няма, то с българската е по-добре изобщо да не опитваш. Млякото ще свърши по-добра работа, а вместо рикота използвах шманд. Това е немския по-евтин вариант, но италианското си е разбира се за предпочитане, а го и има.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  5. Ама какви аромати си събрал само... бадем и сливи. Вярвам ти, Драго че е било вкусно! И изглежда така. Ах, как обичам плодови сладкиши :)
    'Де се изгуби толкоз време? Надявам се, си почивал добре някъде!

    Поздрави горещи, от гореща България Драго!

    ОтговорИзтриване
  6. Драго, пак успя да ме разсмееш! :D
    Тук сме на едно мнение, че миксера трябва да започне да запуши, когато се бърка сместа за сладкиша. :D
    А сладкиша изглежда чудесно и на 200% е вкусен, не се и съмнявам! :)
    Поздрави!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  7. Не, няма време зо отпуска Ирма. Започнах нова работа и все още се срамувам да си поискам.
    А кухенчето се получи наистина интересно. Гриса чувствително олекотява.
    Много топли поздрави и един усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  8. Мерси Миро! :)
    Така е, техниката трябва да се изпробва до края.
    Опитай го, няма да съжаляваш!

    ОтговорИзтриване
  9. Драго,сладкише изглежда голяма вкусотия....Сега е сезона на сливите и трябва да се възползвам и аз от твоята рецепта.
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Една усмихната и за теб Живи! :)
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  11. Драго, много хубав пай, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  12. И в твоата вкуснотечка може да се пооближе човек Ани. :)
    Благодаря ти!
    Радвам се, че ти хареса.

    ОтговорИзтриване
  13. Ей, Драго, защо ли ми трябваше да го направя тоз сладкиш - сега няма да имам мира....толкова ни хареса, божествен!Лек и профирен,да го излапаш целия наведнъж....Интересното е, че аз някак си съм го пропуснала, но малката ми дъщеря си го е харесала и ме помоли днес да го направя.Благодаря ти от мен и сговорната ми дружина!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря за доверието Мими!
    И отново така приятно ме изненада! Хапна ли едно парченце за мен?
    Ако си забравила, ще трябва пак да я правиш! :)

    ОтговорИзтриване